haxansurtanten.blogg.se

En blogg som beskriver det härligaste men även det ärligaste livet som 2-barnsmamma.

Jul i vårt hus

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit och åkt skridskor med Moa. När vi kom ut på isen så kunde hon inte stå själv på skridskorna (var andra gången hon åkte, senaste ågngen var hon tre) men efter en halvtimme se släppte hon min hand och åkte helt själv. Jätteduktig tjej. Tyvärr så fick hon skavsår, men jag har köpt compeed så hoppas det hjälper :)

Imorgon ska hon även åka skridskor med skolan och jag ska följa med och åka jag också. Det är ju så kul :-)

Var till rusta idag och handlade och fick tag i en så fin ljuslykta. Älskar lyktor och ljus :-) Det blev kärlek vid första ögonkastet ha ha ;-)

Igår julpyntade vi allting här hemma, till och med granen har vi satt upp och dekorerat *skäms* lite väl tidigt för en som brukar vara ute i sista minuten med allt annars. Men jag tänkte att sätter jag upp julgardinerna kan jag lika gärna sätta upp ljusstakarna, och sätter jag upp ljusstakarna så kan jag lika gärna klä julgranen ;-)
Fint blev det iaf :-D

Nu så står även julskinkan i ugnen, så ikväll blir det julknäcke, julskinka, apotekarnes senap och rödbetssallad och julmust till kvällsmat för oss :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: