haxansurtanten.blogg.se

En blogg som beskriver det härligaste men även det ärligaste livet som 2-barnsmamma.

Julkänslor!

Kategori: Allmänt

Igår var vi ut en sväng på julskyltningen. Barnen fick träffa tomten. Men det var så kallt så vi gav upp och var inte där så länge.
Jag är i alla fall glad att snön har kommit, det är tråkigt med en jul som bara regnar bort.

Följer julkalendern i år. Den är ok, kommer nog bli en av de bättre som har gjorts under åren. Men nog tycker jag att Mysteriet på Greveholm som sändes 1996 är bättre än den som sänds nu. Men det har ju bara gått tre avsnitt än så länge, den blir kanske bättre :)

Den 15:e så kommer min julklapp från Stefan, en Iphone 4S :-)
Velat ha en så länge nu, är den enda i min familj som inte har en så jag är lite svarta fåret i Iphone-familjen ;-) Vi har sparat och lagt undan pengar i tre månader så vi kan köpa den kontant samt en samsung till Stefan. Det behövs verkligen nya mobiler för våra är trasiga.
Idag ska jag iaf skicka iväg julkorten, lite tidiga men men ;)
Tog kort på barnen som jag lämnat in och gjort julkort av. Tänker det kan vara lite roligare med kort på barnen för familjen istället för tomtar och sånt :)

Nu ska jag göra iordning en 7-åring för att gå till skolan, och de som har skolbarn vet att det inte är det lättaste ha ha, herregud hon går i F-klassen och är REDAN skoltrött!!!! Vågar inte berätta hur många år hon faktiskt har kvar...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: